Očkovací kalendář v ČR

Termín/věk dítěte
Povinné očkování Nepovinné očkování
Nemoc Očkovací látka Nemoc Očkovací látka
od 4. dne – 6. týdne Tuberkulóza (pouze u rizikových dětí s indikací) BCG vaccine SSI
od 6. týdne Rotavirová onemocnění (průjmy) Rotarix, RotaTeq (1. dávka),
od 9. týdne
(2. měsíc)
Záškrt, tetanus, černý kašel, dětská obrna, hepatitida typu B, onemocnění vyvolaná Haemophilus influenzae typu B Hexavakcína: Hexacima, Infanrix hexa* (1. dávka) Pneumokoková onemocnění Synflorix, Prevenar 13 (1. dávka)
Meningokoková onemocnění způsobená meningokokem B Bexsero (1. dávka)
3. měsíc Rotavirová onemocnění (průjmy) Rotarix, RotaTeq (2. dávka za 1 měsíc po 1. dávce),
4. měsíc Záškrt, tetanus, černý kašel, dětská obrna, žloutenka typu B, onemocnění vyvolaná Haemophilus influenzae typu B Hexavakcína: Hexacima, Infanrix hexa* (2. dávka za 2 měsíce po 1. dávce) Pneumokoková onemocnění Synflorix, Prevenar 13 (2. dávka za 2 měsíce po 1. dávce)
Meningokoková onemocnění způsobená meningokokem B Bexsero (2. dávka za 2 měsíce po 1. dávce)
Rotavirová onemocnění (průjmy) RotaTeq (3. dávka za 1 měsíc po 2. dávce),
11.-13. měsíc Záškrt, tetanus, černý kašel, dětská obrna, hepatitida typu B, onemocnění vyvolaná Haemophilus influenzae typu B Hexavakcína: Hexacima, Infanrix hexa*(3. dávka) Pneumokoková onemocnění Synflorix, Prevenar 13 (přeočkování)
Meningokoková onemocnění způsobená meningokokem B Bexsero (přeočkování)
13.-18. měsíc Spalničky, zarděnky, příušnice Priorix
13. - 23. měsíc Meningokoková onemocnění způsobená meningokoky A,C,W,Y Nimenrix
5.-6. rok Spalničky, zarděnky, příušnice Priorix
Záškrt, tetanus, černý kašel dTap vakcína
Adacel (přeočkování)
10.-11. rok Záškrt, tetanus, černý kašel, dětská obrna dTap-IPV vakcína
Boostrix polio (přeočkování
13.-14. rok Onemocnění lidským papilomavirem Cervarix, Gardasil, Gardasil9 (celkem 2 dávky á 6 měsíců)

* Vakcína Infanrix hexa je určena pro očkování nedonošených dětí u kterých se aplikuje ve schématu 3+1